vrijdag 4 november 2011

Models wanted: Plus size only.

Plus size, maatje meer, curvy, big girls, en zo zijn er nog wel een aantal benamingen meer, lang niet altijd even positief. Het huidige modebeeld wordt overspoelt met modellen die dunner dan dun zijn, vaak nog verder afgeslankt met behulp van Photoshop. Een beeld dat kennelijk het gros van de mensen mooi vind. Een beeld waar ik me niet zo heel goed in kan vinden. En daarom wil ik nu een serie fotoshoots beginnen die een heel ander beeld neer gaan zetten. Het beeld dat vollere vrouwen wel degelijk mooi en sexy zijn.


Het thema van deze serie shoots is Goddesses: geïnspireerd door verschillende culturen en vormen wil ik meerdere godinnen uit gaan beelden. Godinnen van de liefde, strijd, muziek, slaap, zee, natuur, de dood, de jacht zijn allemaal mogelijkheden. Geput uit Griekse mythologie, scandinavische, keltische, afrikaanse, oosterse. Het kan dus zomaar voorkomen dat ik meerdere malen een godin van de liefde en schoonheid uitvoer, maar dan met andere styling en vormen.

Voor twee vormen heb ik al wat moodboards gemaakt (gebasseerd op Aphrodite, griekse godin van Liefde en schoonheid en de Noorse valkyries) De eerste van deze moodboards is al bezet qua model, maar ze dienen vooral om een idee te geven van de kanten waar deze serie op kan gaan 



Ik heb al een aantal meer combinaties in gedachten voor verschillende vlakken met bepaalde mythologiën, maar ik zoek nu vooral eerst modellen die geinteresseerd zijn om mee te werken aan mijn ode aan de vollere vrouw. De shoots kunnen zoals in de moodboards te zien zijn ook (bedekt) naakt bevatten en ik zal alles in een studiosetting fotograferen. Achtergronden zal ik creeëren met photoshop als gemeende deler tussen alle shoots.

Tot zover het concept, lijkt het je als plus size model interessant om hier aan mee te werken op TFP basis, laat dan vooral een reactie achter op een van de volgende plaatsen:

Twitter: @icemotion
Facebook: I.c.e Motion
of per email: info_at_icemotion.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten